Racer/landevejs træning, er onsdag og søndag fra ca. 1. marts til 1. oktober. Se tiden i Trænings programmet.


Træningsture på raceren har start og mål ved Bryndum Hallen i Tarp. Vintertræning på mountainbike starter enten ved den gamle foderstof i Guldager eller Bryndum Hallen. Se altid hvad der er oplyst i Trænings programmet.

Træningen vil fra første træningsdag være holdopdelt. Vi vil i 2018 igen køre med fire hold, dog med forbehold for regulering efter sommerferien.

Træning A+ holdet 
A-ryttere der har kørt stabilt til vintertræning og andre håbefulde, der vil have max fart og hårdhed. Der vil første onsdag blive kørt 60 km og om søndagen 100 km. Kilometer stiger gradvis henover sæsonen. Gennemsnit på 31,5 km/t er kun retnings givende. Onsdags træner duoen: Henrik O og Poul Arne

Træning A holdet
A-ryttere der ikke eller delvis har vintertrænet, men holder af konkurrencepræget cykling. Der vil første onsdag blive kørt 40-50 km og om søndagen 60-70 km. Kilometer stiger gradvis henover sæsonen. Gennemsnit på 30 km/t er kun retnings givende. Onsdags træner: Frank Lind

Træning B holdet
Motionscykling for øvede motionister. Der vil første onsdag blive kørt 30-40 km og om søndagen 40-50 km. Kilometer stiger gradvis henover sæsonen. Gennemsnit på 28 km/t er kun retnings givende. Onsdags træner: Arne Bruun Hansen

Træning C holdet
Motionscykling for begyndere og let øvede motionister. Der vil første onsdag blive kørt 25-35 km og om søndagen 35-40 km. Kilometer stiger gradvis henover sæsonen. Gennemsnit på 26 km/t er kun retnings givende. Onsdags træner: Kirsten Skovhus Madsen.

Med holdopdelingen er håbet, at vi bedre kan ramme et niveau, hvor alle kan få noget ud af træningen. Man kan selvfølgelig altid skifte hold - også fra træningsdag til træningsdag. Holdopdelingen vil dog også være betinget af det fremmødte deltager antal på de enkelte hold.

- Skifter rytteren nedad mellem hold, skal holdets hastighed respekteres. Ikke hæve den til eget niveau.

- Onsdags træningen vil fortsat være opbygget over forskellige cykellege, hvor der bla. vil indgå interval/intensitets træning. Primært A+/A.

- Søndags træningen skal primært bruges til fedtforbrænding og mængde træning.

- De udnævnte søndagskaptajner, skal udarbejde en rute inden for et given kilometer interval. Se trænings programmet.

- Trænerne vil sammen med bestyrelsen være "på mærkerne" for at få rytterne guidet ind på de rigtige hold, for at få holdene til at køre så harmonisk så muligt.

Anbefalinger til kaptajner:

- En opvarmningsdel på 8-10 km

- Ved stort fremmøde, opdeler vi i to eller tre transport hold, så vi ikke fylder for meget på vejen. Sørg hér for at de bagerste hold er stærkest, så ingen bliver sat.

GOD TUR TIL ALLE